Osnova témat

  • 12. Vzdělávání a vzdělávací politika jako předmět výzkumu (24. 4. 2024, Magdalena Mouralová + Anna Zelinková a Petra Holečková)

    • Co vše nás může zajímat na vzdělávání a vzdělávací politice jako společenské vědce?
    • Jaká data máme k dispozici, s čím vším se dá pracovat?
    • Jak si klást výzkumné otázky?
    • Jak vypadají konkrétní výzkumy z oblasti vzdělávací politiky?
    • Jak se dělá velké mezinárodní šetření - př. PIAAC?
    • Termín: středa, 24. dubna 2024, 09.30
      Na hodině 24. dubna se budeme věnovat zkoumání vzdělávací politiky. Zkuste před hodinou formulovat 3 výzkumné otázky nějak zaměřené na vzdělávací politiku nebo vzdělávání, alespoň jednu z nich zaměřte na kompetence nebo vzdělanostní zkušenost a postoje dospělých.
      Dobrá výzkumná otázka
      - by se měla ptát na něco, co není úplně triviální, co nevíme, kde máme nejistotu, kde očekáváme něco zajímavého, nějakou heterogenitu, rozpor, souvislost...,
      - by měla být zodpověditelná pomocí výzkumu, k jejímu zodpovězení by měla pomoci data (různého charakteru), která jsou k dispozici nebo je reálné je sebrat,
      - by měla být formulována raději jako doplňovací (tedy ne ano/ne), můžete se ptát JAK, PROČ, KDO apod.