Nadané děti Akreditace 2024
Osnova témat
-
Po absolvování přednášky studující:
- popíší specifika nadaných v oblasti sociálně-emoční, intelektové, kreativní a řečové
- popíší rozdíly ve hře nadaných dětí
-
Po absolvování přednášky studující:
- se zamyslí nad stereotypy o nadaných dětech
- analyzují rozdíly v Renzulliho a Mönksovu modelu nadání
- diskutují proces vývoje v Gagného diferenciovaném modelu nadání
-
Úkol k textu "teoretické modely nadání"
zajímá mě Váš názor na následující otázky.
1. Jaký teoretický model nadání se Vám líbí nejvíce a proč?
2. Mají všechny modely něco společného? Pokud ano, co to je?
3. Čím je specifický Gagnův model nadání a co si o něm myslíte?
Odpovězte do diskuze.
-
Po absolvování přednášky studující:
- popíší nadané dítě z hlediska vyhlášky č. 73/2005 Sb.
- analyzují podobnosti a rozdílnosti v nadání pojímaném jako g faktor a mnohočetnýma teoriema nadání (Sternbegr, Gardner)
-
Po absolvování přednášky studující:
- posuzují rozdíly v psychologické a pedagogické identifikaci nadání; u každého typu uvede minimálně 3 identifikační způsoby, popíše jejich pozitiva a negativa, argumentuje vhodnost užití vybraných identifikačních způsobu ve svém oboru
- vysvětlí proces identifikace nadání za použití pojmů: nominace, screening, diagnostika a návazná opatření
- popíší 5 oblastí, které lze při identifikaci nadání pozorovat, diskutuje nejvhodnější oblast pro svůj obor
- uvedou minimálně 1 dotazník a 1 didaktický test vhodný pro identifikaci nadání
-
- popíší 5 typů programů pro nadané žáky (akcelerace, rozšiřování výuky, vytváření zvláštních skupin, využití mentora, poradenství (vytváření IVP)), zhodnotí pozitiva a negativa zmíněných programů
- popíší 20 principů vzdělávání nadaných žáků
- vytvoří plán hodiny (nebo úkol pro) nadané žáky/žákyně ve svém oboru. V tomto úkolu je zapotřebí popsat cíl(e), časovou dotaci, potřebné pomůcky, jednotlivé kroky. Můžete postupovat ve struktuře E-U-R.
-
Po absolvování přednášky studenti:
- rozliší 2 typy vnímané osobní účinnosti
- rozliší 2 typy cílové orientace
- popíší teorii o implicitní povaze vlastních schopností
- popíše 3 potřeby v sebedeterminační teorii a uvede, jak je lze rozvíjet v pedagogickém prostředí