Section outline

    • Metody výzkumu, aplikovaná lingvistika

      - epistemiologie a ontologie - subjektivismus, relativismus, pozitivismus, post-pozitivismus

      - jak číst odborný článek z oboru aplikované lingvistiky

      - kvantitativní a kvalitativní lingvistika - typy výzkumu a jejich využití 

      - kritické čtení v oblasti aplikované lingvistiky

    • Výuka slovní zásoby

      - přehled výzkumů o akvizici, učení a vyučování slovní zásoby

      - lexikální minimum

      - techniky výuky, procvičování a opakovaného používání

      - strategie učení se slovní zásoby

      - slovníky

      - lexikální kompetence v SERR

    • Výuka gramatiky

      - strategie výkladu gramatických struktur a procvičování gramatických jevů

      - chyba a práce s ní

      - gramatika v SERR

    • Výuka gramatiky

      - mluvená versus psaná gramatika

    • Výuka mluveného projevu

      - plynulost a přesnost

      - plánování úkolů a materiálů rozvíjejících mluvený projev

      - organizace času a prostoru v mluvních aktivitách 

    • Výuka mluveného projevu

      - zdroje komunikačních aktivit

      - charakteristika a typy komunikačních aktivit

      - aktivizace a motivace k mluvenému projevu

      - mluvená interakce v SERR

    • Výuka poslechu

      - dichotomie proces / výsledek ve vztahu k poslechu

      - principy výuky poslechu s porozuměním

      - metodické postupy při výuce poslechu s porozuměním

      - naplánovat a adaptovat úkoly a aktivity 

      - zdroje aktivit k výuce a procvičování poslechu s porozuměním

      - práce s videem

      - poslech s porozuměním v SERR

    • Výuka čtení

      - dichotomie proces / výsledek ve vztahu ke čtení

      - tvořivý přístup ve výuce čtení

      - principy výuky čtení

      - naplánovat a adaptovat aktivity 

      - školní a třídní knihovny

      - využití autentických literárních textů

      - čtení v SERR

    • Výuka psaní

      - dichotomie proces / výsledek ve vztahu k psaní

      - principy výuky psaní

      - naplánovat a adaptovat aktivity

      - systém opravování, označování chyb a komentářů

      - psaní v SERR

    • Hodnocení, testování a příprava na zkoušky

      - evaluace

      - příprava testů a jazykových zkoušek

      - validita a věrohodnost

      - typy hodnocení

      - příprava studentů na zkoušky

      - podoba státní maturity

      - příprava studentů na státní maturitu

       

    • Jak přizpůsobit výuku obsahu a specifickým cílům

      - francouzština jako specifický profesní jazyk

      - francouzština v akademickém prostředí

      - diplomatická, obchodní francouzština

      - výuka přizpůsobená obsahu a specifickým cílům

       

    • Školské dokumenty, SERR

      - pedagogické dokumenty v ČR - přehled, kritické zhodnocení, výhody a praktické důsledky

      - SERR

       

    • Rozvoj učitele cizích jazyků

      - autonomie vyučujícího

      - soustavný, všestranný rozvoj učitele

      - přehled doporučených příruček a časopisů

      - výzkum

      - jak si udržet motivaci

      - profesní a osobní rozvoj

      - sebereflexe ve výuce

      - první rok a co dál

      - kariérní řád