Перейти к основному содержанию
Боковая панель
DL 1
В начало
More
Русский (ru)
Čeština (cs)
Deutsch (de)
English (en)
Français (fr)
Русский (ru)
Вы используете гостевой доступ
Вход
DL 1
В начало
Развернуть всё
Свернуть всё
Open course index
Psychologie pro ekonomy ASG200102
Section outline
Select section Literatura
Literatura
Свернуть всё
Развернуть всё
Select activity Oznámení
Oznámení
Форум
Select activity https://www.behavioraleconomics.com
https://www.behavioraleconomics.com
Гиперссылка
dobrý zdroj aktuálních informací o BE
Select section 0. Úvod kurzu. Behaviorální ekonomie. Síla "irelevantních" situačních vlivů na ekonomické rozhodování. Omezená pozornost a slepota ke změně a k volbě.
0. Úvod kurzu. Behaviorální ekonomie. Síla "irelevantních" situačních vlivů na ekonomické rozhodování. Omezená pozornost a slepota ke změně a k volbě.
Не доступен
Select section 1. Behaviorální a neoklasická ekonomie. Historie behaviorální ekonomie.
1. Behaviorální a neoklasická ekonomie. Historie behaviorální ekonomie.
Не доступен
Select section 2. Metodologie behaviorální (a experimentální) ekonomie. Design a ne/výhody laboratorního a přirozeného experimentu.
2. Metodologie behaviorální (a experimentální) ekonomie. Design a ne/výhody laboratorního a přirozeného experimentu.
Не доступен
Select section 2.1 Metodologie - pokračování
2.1 Metodologie - pokračování
Не доступен
Select section 3. Heuristiky a ne-racionální chování. Koncept omezené a ekologické racionality.
3. Heuristiky a ne-racionální chování. Koncept omezené a ekologické racionality.
Не доступен
Select section 4. Závislost na okolí: Prospektová teorie I. – referenční bod, averze ke ztrátě, chyba statutu quo, rámování a ukotvení situace.
4. Závislost na okolí: Prospektová teorie I. – referenční bod, averze ke ztrátě, chyba statutu quo, rámování a ukotvení situace.
Не доступен
Select section 5. Majetnický efekt. Mentální účetnictví.
5. Majetnický efekt. Mentální účetnictví.
Не доступен
Select section 6. Vliv emocí a viscerálních faktorů na rozhodování. Afektivní heuristika.
6. Vliv emocí a viscerálních faktorů na rozhodování. Afektivní heuristika.
Не доступен
Select section 7. Mezičasové volby: hyperbolické diskontování a problém omezené sebekontroly. (Sebe)zavazování, prokrastinace, chyby v hodnocení budoucnosti a pamatování minulosti.
7. Mezičasové volby: hyperbolické diskontování a problém omezené sebekontroly. (Sebe)zavazování, prokrastinace, chyby v hodnocení budoucnosti a pamatování minulosti.
Не доступен
Select section 8. Pozitivní psychologie – ne/dosažitelné cíle lidského snažení (sociální komparace, hédonická adaptace).
8. Pozitivní psychologie – ne/dosažitelné cíle lidského snažení (sociální komparace, hédonická adaptace).
Не доступен
Select section 9. Sociální preference a (ne)morální chování (sobeckost, altruismus, reciprocita, rovnost, normy)
9. Sociální preference a (ne)morální chování (sobeckost, altruismus, reciprocita, rovnost, normy)
Не доступен
Select section 10. Úvod do behaviorálního práva a ekonomie. Změna motivací, nudge (libertariánský paternalismus) vs paternalistický stát. Kritika.
10. Úvod do behaviorálního práva a ekonomie. Změna motivací, nudge (libertariánský paternalismus) vs paternalistický stát. Kritika.
Не доступен
Select section 11. Behaviorální veřejná volba. Přesvědčování, politika a média.
11. Behaviorální veřejná volba. Přesvědčování, politika a média.
Не доступен
Select section 6. Prospektová teorie II. – averze k riziku a k nejistotě, efekt jistoty, nelineární hodnocení pravděpodobností (+ reprezentativní a dostupnostní heuristika). Nadměrný optimismus.
6. Prospektová teorie II. – averze k riziku a k nejistotě, efekt jistoty, nelineární hodnocení pravděpodobností (+ reprezentativní a dostupnostní heuristika). Nadměrný optimismus.
Не доступен