0. Úvod kurzu. Behaviorální ekonomie. Síla "irelevantních" situačních vlivů na ekonomické rozhodování. Omezená pozornost a slepota ke změně a k volbě.
Не доступен
1. Behaviorální a neoklasická ekonomie. Historie behaviorální ekonomie.
Не доступен
2. Metodologie behaviorální (a experimentální) ekonomie. Design a ne/výhody laboratorního a přirozeného experimentu.
Не доступен
2.1 Metodologie - pokračování
Не доступен
3. Heuristiky a ne-racionální chování. Koncept omezené a ekologické racionality.
Не доступен
4. Závislost na okolí: Prospektová teorie I. – referenční bod, averze ke ztrátě, chyba statutu quo, rámování a ukotvení situace.
Не доступен
5. Majetnický efekt. Mentální účetnictví.
Не доступен
6. Vliv emocí a viscerálních faktorů na rozhodování. Afektivní heuristika.
Не доступен
7. Mezičasové volby: hyperbolické diskontování a problém omezené sebekontroly. (Sebe)zavazování, prokrastinace, chyby v hodnocení budoucnosti a pamatování minulosti.
Не доступен
8. Pozitivní psychologie – ne/dosažitelné cíle lidského snažení (sociální komparace, hédonická adaptace).
Не доступен
9. Sociální preference a (ne)morální chování (sobeckost, altruismus, reciprocita, rovnost, normy)
Не доступен
10. Úvod do behaviorálního práva a ekonomie. Změna motivací, nudge (libertariánský paternalismus) vs paternalistický stát. Kritika.
Не доступен
11. Behaviorální veřejná volba. Přesvědčování, politika a média.
Не доступен
6. Prospektová teorie II. – averze k riziku a k nejistotě, efekt jistoty, nelineární hodnocení pravděpodobností (+ reprezentativní a dostupnostní heuristika). Nadměrný optimismus.