Section outline

    • analýza M učebnic 1( pro 1.- 4.r.) Задание
  • E-mailem vám byl zaslán MATERIÁL DOPROVÁZEJÍCÍ JEDNU Z HODIN MATEMATIKY NA UčíTelka.

    VAším úkolem je porovnat onen materiál se shlédnutou hodinou.

    Uvědomme si, co vše lze sledovat (vypšte si) a to, že výuka netrvá 45 min, ale méně, není důvodem proto, abychom lekci nemohli podrobit analýze.

    Z tohoto pohledu pak budeme sestavovat scénáře pro on-line výuku a tato zkušenost nám poskytne odrazový můstek pro tvorbu, diskusi i úpravy.

  • shody a rozdíly v termínech

    vyberte si 3 hry, které žáci běžně hrají a

    rozmyslete si, co která hra rozvíjí a v jakém vztahu k matematice

  • Vyvtořme scénář pro 30 minut výuky on-line, kde si žáci zahrají hru trojúhelník: a) Buď základní verzi Dobrovolného, b) rozvinuté verze od  Kaslové s Nechanickou. Nejdříve si hru musíte zahrát, apk navrhněte scénář pro školáky, nejen strukturu, přímou řeč a očekávaný výstup - ideálně shrnutí zkušenosti s procesem zobecnění, ale i časování (jako u filmu)

    • nezapomeńte na "úvodní rozehřátí mozku "vzhledem ke schopnostem, které bude muset žák uplatnit, a oživení (vybavení) neuzbytné slovní zásoby (pozor, ne nutně terminologie, rozhodně ne definice)

  • žák je sice role, ale ne každý ji naplňuje stejně

    najděte rozdíly mezi žáky dle různých kriterií a vyberte ta, která se vám zdají klíčová pro proces učení se matematice

  • Na čem podle vás závisí kooperace v hodině matematiky? - východisko k diskusi

    (zvolte okruhy: aritmetika, slovní úlohy, geometrie, logika, ...)

    Na semináři zůžíme téma.

  • 1) Podle čeho poznáte nadrpůměrného žáka v matematice?

    2) Které úlohy /jaké typy úloh byste doporučili pro jeho rozvoj?

    Doporučená literatura: JČMF SUMA Sborníky konferencí Ani jeden matematický talent nazmar

  • Promyslete přesahy a to, jak zasahují do výuky matematice.

    Které otázky můžete z této oblasti očekávat od žáků?