Dítě a matematika I OK0610613
Section outline
-
-
analýza M učebnic 1( pro 1.- 4.r.) Devoir
-
-
E-mailem vám byl zaslán MATERIÁL DOPROVÁZEJÍCÍ JEDNU Z HODIN MATEMATIKY NA UčíTelka.
VAším úkolem je porovnat onen materiál se shlédnutou hodinou.
Uvědomme si, co vše lze sledovat (vypšte si) a to, že výuka netrvá 45 min, ale méně, není důvodem proto, abychom lekci nemohli podrobit analýze.
Z tohoto pohledu pak budeme sestavovat scénáře pro on-line výuku a tato zkušenost nám poskytne odrazový můstek pro tvorbu, diskusi i úpravy.
-
shody a rozdíly v termínech
vyberte si 3 hry, které žáci běžně hrají a
rozmyslete si, co která hra rozvíjí a v jakém vztahu k matematice
-
Vyvtořme scénář pro 30 minut výuky on-line, kde si žáci zahrají hru trojúhelník: a) Buď základní verzi Dobrovolného, b) rozvinuté verze od Kaslové s Nechanickou. Nejdříve si hru musíte zahrát, apk navrhněte scénář pro školáky, nejen strukturu, přímou řeč a očekávaný výstup - ideálně shrnutí zkušenosti s procesem zobecnění, ale i časování (jako u filmu)
-
nezapomeńte na "úvodní rozehřátí mozku "vzhledem ke schopnostem, které bude muset žák uplatnit, a oživení (vybavení) neuzbytné slovní zásoby (pozor, ne nutně terminologie, rozhodně ne definice)
-
-
žák je sice role, ale ne každý ji naplňuje stejně
najděte rozdíly mezi žáky dle různých kriterií a vyberte ta, která se vám zdají klíčová pro proces učení se matematice
-
Na čem podle vás závisí kooperace v hodině matematiky? - východisko k diskusi
(zvolte okruhy: aritmetika, slovní úlohy, geometrie, logika, ...)
Na semináři zůžíme téma.
-
1) Podle čeho poznáte nadrpůměrného žáka v matematice?
2) Které úlohy /jaké typy úloh byste doporučili pro jeho rozvoj?
Doporučená literatura: JČMF SUMA Sborníky konferencí Ani jeden matematický talent nazmar
-
Promyslete přesahy a to, jak zasahují do výuky matematice.
Které otázky můžete z této oblasti očekávat od žáků?