Section outline

    • Milé studentky, milí studenti,
      vítám Vás v kurzu Učitelské praktikum II. a těším se na naši spolupráci.
      Věnujte prosím pozornost zadání jednotlivých úkolů a termínům jejich plnění.
      Nezapomeňte, že velkým zdrojem inspirace jste si vzájemně, proto využívejte tento prostor pro sdílení vašich názorů a zkušeností.
      Jana Poche Kargerová

    • Dělat si přípravu na hodinu možná není tak samozřejmé, jak se zdá... Diskuse na toto téma mezi učiteli z praxe vznikla např. i na portálu RVP.CZ. Co má vlastně příprava obsahovat? Jakou má mít formu?

      Pročtěte si příspěvky v této diskusi a zformulujte vlastní názor, popište vlastní zkušenost. Můžete se odkazovat na jednotlivé příspěvky v původní diskusi nebo na reakce ostatních účastníků kurzu. Můžete připojit ukázku vlastního nejběžnějšího způsobu v současné době.

      https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=100&t=3815

    • Instrukce k odevzdání přípravy na vyučovací jednotku

      Vložte do moodle do  29. dubna přípravu vlastní vyučovací jednotky (vyberte si variantu A nebo B)-podle uvedených kritérií včetně písemné reflexe. Jedná se o vámi (doporučuji pracovat a tvořit ve dvojici a popořit tak vzájemnou spolupráci) zrealizovanou výukovou jednotku, která je inspirovaná didaktickými kurzy v rámci vašeho studia.

  • KROK 1
    Zhlédněte videozáznam vyučovací hodiny na téma „Středověká společnost“. Vyučovací hodina byla natočena ve 4. třídě v hodině vlastivědy u paní učitelky Petry Šubrtové na ZŠ Petřiny – sever.

    KROK 2
    Stáhněte si záznamový arch, který vám nyní nabízí tři možné aspekty, skrze které lze sledovat výuku – výukové cíle, zařazení učebních činností učitelem a pozorování výuky z hlediska žáka.  

    KROK 3
    Na základě pozorování hodiny zkuste odvodit a do archu zapište:
    * Vlastními slovy se pokuste zformulovat velké myšlenky (generalizace), které si měli žáci v souvislosti s učivem o středověké společnosti osvojit (při formulování velké myšlenky vycházejte z přenášky paní doc. Staré).
    * Paní učitelka Petra se pokouší s žáky vyvodit velké myšlenky (generalizace) v závěru vyučovací hodiny. Proč tuto činnost zařadila na závěr hodiny a jak to s žáky „dělá“?
    * Značnou část vyučovací hodiny žáci podrobně zkoumali konkrétní fakta o životě nejrůznějších lidí žijících ve středověké společnosti (kněžna, žebrák, mnich…). Jaký význam z hlediska vyvozování velkých myšlenek (generalizací) tato část vyučovací hodiny a fáze učení pro žáky měla?

    KROK 4 - PRO DOBROVOLNÍKY
    Kdo má chuť může se v pozorovacím archu zaměřit během svého přemýšlení také na čtvrtý a pátý aspekt výuky (blíže viz pozorovací arch).

    KROK 5
    Vyplněný pozorovací arch vložte do Moodle.

    • Založte si zde prosím vlákno pod svým jménem a vložte zpracovaný úkol - záznam z pozorování hodiny/reflexi.

    • Vložte do moodlu do 29.4.  potvrzení ředitelství školy o vykonané pedagogické praxi na 1.stupni ZŠ ve vymezeném rozsahu:

      A) V případě, že student/studentka vyučuje, potvrzení o výkonu této profese (vyučuje na 1. stupni) ve své třídě. Formulář využijte dle možností školy.

      B) V případě, že student/studentka nevyučuje, dokládá potvrzení o praxi.  Požadavkem je odučit minimálně 5 hodin, 15 hodin náslechu.  Ideální poměr přímé a nepřímé výuky je 10 a 10 hodin (přihlížím však k současné komplikované situaci). Využijte formulář v příloze.