Topic outline

  • General

  • Úvodem - školní zahrady jako ekosystém

    • Úvod do problematiky. Struktura a funkce řízených ekosystémů (agroekosystémů) včetně interakcí vnitřních biotických a vnějších sociálně ekonomických procesů na modelovém příkladu "přírodní školní zahrada". 

  • Historie školních zahrad na našem území

  • Přírodní školní zahrady

  • Modelové organismy na školní zahradě

  • Aktivity na školní zahradě

  • Výroba z přírodních materiálů

  • Čtyři živly na školní zahradě

  • Virtuální exkurze na školní zahrady

  • Zahrada MŠ

  • Otázky - evaluace

  • Metodika tvorby týmů a týmové spolupráce

  • Zahradní slavnosti

  • Odcizování přírodě

  • Prostor pro odevzdávání úkolů

    • Tvorba pojmové mapy „Přírodní školní zahrada" před vyučovacím blokem (na začátku semestru) a po něm (na konci semestru).

      Odevzdání první mapy (tedy mapy před vyučovacím blokem) - odevzdání do 27.2. (před setkáním).

      Odevzdání druhé pojmové mapy uděláte na samém konci semestru, tedy 10. - 15. 5.  V tomto období otevřu úkol pro další odevzdávání.

      Obecné pokyny:

      Každý úkol musí mít tyto formální náležitosti: hlavička (jméno studenta, obor, předmět s kódem), úvod (1- 5 vět), stať (ve které bude zpracován úkol), závěr (vyhodnocení, reflexe úkolu) cca 15 vět a citace zdrojů. Zdroje si aktivně vyhledejte. V tomto případě se zaměřte na literaturu k pojmovým / myšlenkovým mapám.

      Úkoly odevzdávejte ve wordovém dokumentu. Obrázky do něj vkládejte tak, aby je vyučující nemusel otáčet. 

      Úkoly, které nesplní výše uvedené, budu hodnotit nula body.

    • Vytvořte 5 dobrých otázek, které lze využít při práci s žáky na školní zahradě. Co to jsou "dobré" otázky se dozvíte ve stejnojmenné videopřednášce zde v moodle.

      Obecné pokyny:

      Každý úkol musí mít tyto formální náležitosti: hlavička (jméno studenta, obor, předmět s kódem), úvod (1- 5 vět), stať (ve které bude zpracován úkol), závěr (vyhodnocení, reflexe úkolu) cca 15 vět a citace zdrojů.

      Úkoly odevzdávejte ve wordovém dokumentu. Obrázky do něj vkládejte tak, aby je vyučující nemusel otáčet. 

      Žádné plagiátorství/ opisování prosím.

      Úkoly, které nesplní výše uvedené, budu hodnotit nula body.

    • Proveďte dendrologické měření dle návodu (naleznete ho zde v moodle). K měření si vyberte strom, který má v rodovém názvu alespoň jedno písmeno z Vašeho křestního jména. S hodnoceným stromem se vyfotografujte.

      Obecné pokyny:

      Každý úkol musí mít tyto formální náležitosti: hlavička (jméno studenta, obor, předmět s kódem), úvod (1- 5 vět), stať (ve které bude zpracován úkol), závěr (vyhodnocení, reflexe úkolu) cca 15 vět a citace zdrojů.

      Úkoly odevzdávejte ve wordovém dokumentu. Obrázky do něj vkládejte tak, aby je vyučující nemusel otáčet. 

      Úkoly, které nesplní výše uvedené, budu hodnotit nula body.

    • Tento úkol je složen ze tří dílčích úkolů. 

      1. Vytvořte pětilístek na téma "můj oblíbený strom" (pokud neznáte pětilístek, podívejte se sem https://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/18339/PETILISTEK.html/) . 

      2. Vytvořte křížovku. Tajenkou bude vaše křestní jméno. Klíčová slova k jeho vyluštění volte tak, aby souvisela s tématem "zahrady".

      3. Jděte na nějakou pěknou zahradu, vytvořte land art a vyfoťte se s ním.   

      Obecné pokyny:

      Každý úkol musí mít tyto formální náležitosti: hlavička (jméno studenta, obor, předmět s kódem), úvod (1- 5 vět), stať (ve které bude zpracován úkol), závěr (vyhodnocení, reflexe úkolu) cca 15 vět a citace zdrojů.

      Úkoly odevzdávejte ve wordovém dokumentu. Obrázky do něj vkládejte tak, aby je vyučující nemusel otáčet. 

      Úkoly, které nesplní výše uvedené, budu hodnotit nula body.

  • Dendrologické praktikum

  • Africký záhon - videoreportáž

  • ZŠ, SŠ a MŠ s ukázkovými školními zahradami

  • "Dobré" otázky

    • Jančaříková, K. "Dobré" otázky : videopřednáška, PedF UK, 2021.  

  • TEST

  • Test 1 28.5.2021