Topic outline
- General
- Úvodem - školní zahrady jako ekosystémÚvodem - školní zahrady jako ekosystémFile: 1Úvodem - školní zahrady jako ekosystém
Úvod do problematiky. Struktura a funkce řízených ekosystémů (agroekosystémů) včetně interakcí vnitřních biotických a vnějších sociálně ekonomických procesů na modelovém příkladu "přírodní školní zahrada".
- Historie školních zahrad na našem území
- Přírodní školní zahradyPřírodní školní zahradyURL: 1File: 1Přírodní školní zahrady
Jančaříková, K. (2020). Přírodní školní zahrady [Video file]. Dostupné na
.
- Modelové organismy na školní zahradě
- Aktivity na školní zahradě
- Výroba z přírodních materiálů
- Čtyři živly na školní zahradě
- Virtuální exkurze na školní zahrady
- Zahrada MŠ
- Otázky - evaluace
- Metodika tvorby týmů a týmové spolupráce
- Zahradní slavnosti
- Odcizování přírodě
- Prostor pro odevzdávání úkolůProstor pro odevzdávání úkolůAssignments: 5Prostor pro odevzdávání úkolů
Tvorba pojmové mapy „Přírodní školní zahrada" před vyučovacím blokem (na začátku semestru) a po něm (na konci semestru).
Odevzdání první mapy (tedy mapy před vyučovacím blokem) - odevzdání do 27.2. (před setkáním).
Odevzdání druhé pojmové mapy uděláte na samém konci semestru, tedy 10. - 15. 5. V tomto období otevřu úkol pro další odevzdávání.
Obecné pokyny:
Každý úkol musí mít tyto formální náležitosti: hlavička (jméno studenta, obor, předmět s kódem), úvod (1- 5 vět), stať (ve které bude zpracován úkol), závěr (vyhodnocení, reflexe úkolu) cca 15 vět a citace zdrojů. Zdroje si aktivně vyhledejte. V tomto případě se zaměřte na literaturu k pojmovým / myšlenkovým mapám.
Úkoly odevzdávejte ve wordovém dokumentu. Obrázky do něj vkládejte tak, aby je vyučující nemusel otáčet.
Úkoly, které nesplní výše uvedené, budu hodnotit nula body.
Vytvořte 5 dobrých otázek, které lze využít při práci s žáky na školní zahradě. Co to jsou "dobré" otázky se dozvíte ve stejnojmenné videopřednášce zde v moodle.
Obecné pokyny:
Každý úkol musí mít tyto formální náležitosti: hlavička (jméno studenta, obor, předmět s kódem), úvod (1- 5 vět), stať (ve které bude zpracován úkol), závěr (vyhodnocení, reflexe úkolu) cca 15 vět a citace zdrojů.
Úkoly odevzdávejte ve wordovém dokumentu. Obrázky do něj vkládejte tak, aby je vyučující nemusel otáčet.
Žádné plagiátorství/ opisování prosím.
Úkoly, které nesplní výše uvedené, budu hodnotit nula body.
Proveďte dendrologické měření dle návodu (naleznete ho zde v moodle). K měření si vyberte strom, který má v rodovém názvu alespoň jedno písmeno z Vašeho křestního jména. S hodnoceným stromem se vyfotografujte.
Obecné pokyny:
Každý úkol musí mít tyto formální náležitosti: hlavička (jméno studenta, obor, předmět s kódem), úvod (1- 5 vět), stať (ve které bude zpracován úkol), závěr (vyhodnocení, reflexe úkolu) cca 15 vět a citace zdrojů.
Úkoly odevzdávejte ve wordovém dokumentu. Obrázky do něj vkládejte tak, aby je vyučující nemusel otáčet.
Úkoly, které nesplní výše uvedené, budu hodnotit nula body.
Tento úkol je složen ze tří dílčích úkolů.
1. Vytvořte pětilístek na téma "můj oblíbený strom" (pokud neznáte pětilístek, podívejte se sem https://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/18339/PETILISTEK.html/) .
2. Vytvořte křížovku. Tajenkou bude vaše křestní jméno. Klíčová slova k jeho vyluštění volte tak, aby souvisela s tématem "zahrady".
3. Jděte na nějakou pěknou zahradu, vytvořte land art a vyfoťte se s ním.
Obecné pokyny:
Každý úkol musí mít tyto formální náležitosti: hlavička (jméno studenta, obor, předmět s kódem), úvod (1- 5 vět), stať (ve které bude zpracován úkol), závěr (vyhodnocení, reflexe úkolu) cca 15 vět a citace zdrojů.
Úkoly odevzdávejte ve wordovém dokumentu. Obrázky do něj vkládejte tak, aby je vyučující nemusel otáčet.
Úkoly, které nesplní výše uvedené, budu hodnotit nula body.
- Dendrologické praktikum
- Africký záhon - videoreportážAfrický záhon - videoreportážURL: 1Africký záhon - videoreportáž
Natočila Bc. Veronika Lhotská z UKH
- ZŠ, SŠ a MŠ s ukázkovými školními zahradami
- "Dobré" otázky
- TEST
- Test 1 28.5.2021