Section outline

    • ODKAZY:

      www.h-mat.cz - stránky společnosti H-mat, o.p.s. (12 klíčových principů, rozhovory, články, videa a mnoho dalšího)

      www.suma.jcmf.cz - stránky Společnosti učitelů matematiky (SUMA)

      http://class.pedf.cuni.cz/newsuma/Default.aspx?PorZobr=20 - odkazy ke stažení ze SUMA

      http://www.csicr.cz/ - Česká školní inspekce (výsledky mezinárodních výzkumů PISA, PIRLS,TIMSS,...)

      PŘEDNÁŠKY NA YOUTUBE:

       - přednáška z TEDx - Milan Hejný: Matematika jako zdroj radosti

       - další přednáška prof. Hejného

    • V čem by se mělo proměnit vyučovaní, aby odpovídalo potřebám současné společnosti?

    • Celá desetiletí školy testují hypotézu, zda úspěšnost dětí a studentů u akademických testů je opravdu ta jediná věc, na které záleží. A výsledky tohoto experimentu nejsou příliš pozitivní: úzce zaměřené testování znalostí dětí ve školách je hloupý nápad, který systematicky zabíjí kreativitu, spokojenost a iniciativu dětí. Přesně to jsou ale „neakademické kvality“, které od dětí každý očekává, a to včetně zaměstnavatelů. Jaké existují alternativy? Co mohou dělat jejich rodiče, učitelé a všichni ostatní, kteří se o ně zajímají? Co teď můžeme udělat my, abychom děti připravili na nejistou a komplexní budoucnost plnou výzev, které mají čelit?

    • Známá přednáška K. Robinsona z února 2006. (titulky jsou i v češtině)

    • Jana Nováčková je psycholožka, členka a lektorka Společnosti pro mozkově kompatibilní vzdělávání (www.zkola.cz/respektovat). Je přesvědčená, že ani nejlepší výchovné cíle nemohou ospravedlnit fakt, že se s dětmi často zachází méně slušně než s dospělými. Jak jinak je možno provázet děti na jejich cestě, aby se mohly stát zodpovědnými dospělými s vysokou sebeúctou, popsala spolu s dalšími třemi spoluautory v knize Respektovat a být respektován (30 000 prodaných výtisků); lektoruje také stejnojmenný kurz. Tvrdí, že tradiční školství se prohřešuje proti přirozenému fungování našeho mozku a promarňuje potenciály dětí. Své názory vyjádřila v seriálu článků Mýty ve vzdělávání publikovaných v Lidových novinách a vydaných pak knižně.

    • Vítek je hercem a učitelem zároveň. Je i jedním z inspirativních učitelů, kteří mají svůj medailonek na www.chciucit.cz

    • Adreas Schleicher - náměstek ředitele pro vzdělávání Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD)

      "U nás mají k matematice děti odpor, obtěžuje je. Ale matematika, to dnes není specializace, to je základ naší společnosti. Nejen pro matematiky, programátory, ale pro každého. My jsme se v České republice ptali dětí, co je třeba k tomu, aby člověk zvládl dobře matematiku, a odpověď v drtivé většině případů byla, že člověk na to musí mít talent. Když jsme tutéž otázku položili v Číně, v Japonsku, v Singapuru, tak devět z deseti dětí řeklo, že k tomu, aby dobře zvládlo matematiku, je třeba mít jen dobrého učitele, který mě ji dokáže naučit."

    • Profesor kybernetiky na ČVUT, vedoucí Katedry řídicí techniky Elektrotechnické fakulty a spoluzakladatel Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky. Pracoval na ETH Zurich, CH; Twente Universiteit, NL; a v Akademii věd ČR. Je často citovaným odborníkem na teorii automatické řízení, síťové a multiagentní systémy, formace robotů, autonomních aut, letadel a satelitů. Publikoval stovky vědeckých článků ve špičkových světových časopisech. Založil firmu PolyX. Vedl desítky projektů EU, NATO, mezinárodních a tuzemských. Koordinuje smluvní výzkum katedry pro Honeywell, Porsche, US Navy, Volkswagen a další. Přednáší oblíbený i obávaný bakalářský kurz Automatické řízení, o kterém studenti dokonce skládají písně. Na ČVUT vytvořil elitní studijní program Kybernetika a robotika. Spoluzaložil magisterský program SpaceMaster, kde jsou studenti každý semestr na jiné evropské univerzitě. Vychoval desítky doktorandů, dnes úspěšně působících po celé Evropě. Pracoval ve vedení Mezinárodní federace automatického řízení IFAC a zorganizoval její 16. Světový kongres. Založil populární Robosoutěž pro střední a základní školy z celé ČR. Získal Cenu Wernera von Siemense pro nejlepšího pedagoga. Neúnavně bojuje za zlepšení kvality našich škol a zabývá se metodami jejich řízení. Rád se zamýšlí nad budoucností a dopady technologických změn na společnost. Vystoupil na konferenci TEDx.