4. Chyba jako součást procesu učení
Section outline
-
Obsah bloku:
Chyba, druhy chyb, pozitivní transfer a interference, práce s chybou, oprava chyb v ústním a písemném projevu.
Klíčová slova: chyba, práce s chybou, „error“ vs. „mistake“
Prostudujte si následující kapitoly knih
Rozboudová – Konečný, 2018, s. 65-67 (Контроль и оценка владения лексикой), s. 84-85 (Контроль и оценка владения звуковой стороной русского языка), s. 98 (Контроль и оценка владения грамматикой), s. 109-110 (Контроль и оценка владения графикой и орфографией)
Rozboudová – Konečný, 2021a, s. 124-125 (Оценка как основной феномен процесса обучения)
Otázky k diskusi:
Jaký je rozdíl mezi „error“ a „mistake“?
Jaká je funkce práce s chybou ve výuce cizího jazyka?
Jak pracovat s chybou při utváření jazykových návyků? Jak při utváření řečových dovedností?
Je nutné opravovat každou chybu, které se žák dopustí?
Které chyby považujete za hrubé?
Jak souvisí principy opravování chyb s metodou výuky cizího jazyka?
Uveďte typické chyby českých žáků v ruském jazyce?
Co znamená princip „echo“ a odložená kontrola?