Section outline

  • Obsah bloku:

    Chyba, druhy chyb, pozitivní transfer a interference, práce s chybou, oprava chyb v ústním a písemném projevu.

     

    Klíčová slova: chyba, práce s chybou, „error“ vs. „mistake“

     

    Prostudujte si následující kapitoly knih

    Rozboudová – Konečný, 2018, s. 65-67 (Контроль и оценка владения лексикой), s. 84-85 (Контроль и оценка владения звуковой стороной русского языка), s. 98 (Контроль и оценка владения грамматикой), s. 109-110 (Контроль и оценка владения графикой и орфографией)

    Rozboudová – Konečný, 2021a, s. 124-125 (Оценка как основной феномен процесса обучения)

     

    Otázky k diskusi:

    Jaký je rozdíl mezi „error“ a „mistake“?

    Jaká je funkce práce s chybou ve výuce cizího jazyka?

    Jak pracovat s chybou při utváření jazykových návyků? Jak při utváření řečových dovedností?

    Je nutné opravovat každou chybu, které se žák dopustí?

    Které chyby považujete za hrubé?

    Jak souvisí principy opravování chyb s metodou výuky cizího jazyka?

    Uveďte typické chyby českých žáků v ruském jazyce?

    Co znamená princip „echo“ a odložená kontrola?