Alternativní praxe_24.3.2020_badatelsky orientovaná výuka
Section outline
-
Zde naleznete ukázku distančního vzdělávání paní učitelky Petry Šubrtové ze ZŠ Petřiny-sever. Jedná se o dobrovolný úkol pro děti z 1. ročníku.
Úkol 1 - pro všechny - podívejte se na tato dvě videa a zformulujte odpovědi na tři otázky:
https://photos.google.com/share/AF1QipPpR07OnLijHcKLeT86z0fS2NEParewxX9Po-XnCqch5J6youaDyXUeO3SOdktJ_A?key=YkdwWXFQQnJqbURqSmd5VUFTamJwRnBxcnh5MjdB- Co bylo cílem paní učitelky?
- Jak se tato videa vztahují k badatelské výuce?
- Co odhadujete, že bude na tento úkol navazovat?
Úkol 2 - povinný pro ty, kteří v tomto týdnu zatím ještě nevytvářejí vlastní výukové materiály ve spolupráci s fakultní učitelkou, a dobrovolný pro všechny😊! Můžete si vybrat jednu ze dvou nabízených možností.
- A) K předloženému zadání dobrovolné aktivity pro žáky 1. třídy vytvořte „arch badatele“ (pracovní list), který bude respektovat jednotlivé kroky badatelsky orientované výuky a do kterého by prvňáčci mohli zaznamenávat postupné výsledky svého bádání. Vydařené materiál budou předány paní učitelkce. Inspiraci pro tvorbu pracovního listu naleznete u pana učitele Tichého a jednotlivé kroky badatelské výuky vysledujete v hodině paní učitelky Olšákové zde:
- B) Na základě inspirace od paní učitelky Petry Šubrtové vytvořte vlastní námět badatelsky orientované výuky v hodině prvouky/přírodovědy pro žáky z třídy, ve které praktikujete. Vytvořte přípravu na vyučování (dle požadavků kladených na přípravu vyučovací hodiny) s jasně formulovanými výukovými cílly, která bude respektovat jednotlivé badatelské kroky (inspiraci naleznete opět v hodině paní učitelky Olšákové).
Vzkaz od paní učitelky Petry Šubrtové - paní učitelka Petra děkuje za všechny vaše podněty a v reakci na ně vám posílá krátké video, ve kterém vám přibližuje a osvětluje záměr dobrovolné badatelské aktivity pro děti. Klikněte zde: https://photos.app.goo.gl/6xBgnHi3zUSJv4Pr8