Section outline

  • Úkol 1_individuální úkol
    V přiložených souborech naleznete ukázku distanční formy vzdělávání, kterou v reakci na vzniklou situaci uzavření škol vytvořil pan učitel Petr Tichý ze ZŠ Lyčkova náměstí pro své žáky z první třídy.

    Pečlivě prostudujte vložené materiály a vypracujte reflexi:
    1. Co na připravených materiálech nejvíce oceňujete (uveďte nejméně dva vlastní postřehy)?
    2. Jak byste na základě četby materiálů charakterizovali způsob komunikace pana učitele s žáky i rodiči?    (zpracujte pomocí metody pětilístku - viz https://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/18339/PETILISTEK.html/).
        Kterého efektu podle vás se chce pan učitel tímto způsobem komunikace u žáků i rodičů dosáhnout?
    3. Jakým způsobem pan učitel v předložených motivuje žáky k učení? Který druh motivace se objevuje/převažuje (vnitřní x vnější)? Argumentujte na příkladech.
    4. Na základě prostudování učebních materiálů odvoďte a správně zformulujte výukové cíle (kognitivní, afektivní, psychomotorické), které ve vztahu k rozvoji žáků akcentují.
    5. Jaké myšlenkové procesy by měly být u žáků v průběhu učení při jejich práci s materiály aktualizovány a proběhnout?
    6. Představte si, že máte panu učiteli dát k materiálům zpětnou vazbu. Napište mu krátký vzkaz.
    7. Ve fóru poskytněte komentář/zpětnou vazbu k reflexi jedné své spolužačky, jejíž příspěvek nebyl doposud komentován (Souhlasíte s postřehy? Proč? Čeho jste si ještě všimli? Co by se k tomu dalo ještě doplnit? apod.).


    Úkol 2_skupinový úkol

    a) Zkontaktujte se se svojí fakultní učitelkou ze ZŠ Petřiny-sever (nejlépe zástupce za skupinu; vložte mě do kopie mailu) a zmapujte její systém distanční výuky žáků. K tomuto systému napište krátkou popisnou zpětnou vazbu. Co a proč na tomto systému oceňujete?

    b) Nabídněte paní učitelce vaši pomoc v přípravě úkolů a pracovních listů pro děti. Zjistěte, zda by bylo možné, aby vás do distančního vzdělávání podle konkrétní situace zapojila. Pokud Vám to bude umožněno, budete se v rámci UP II podílet na distanční podpoře žáků v dané třídě, svou činnost dokumentovat a reflektovat v Moodle.

    c) Stručný popis systému distanční výuky paní učitelky a konkrétní výsledek svého jednání s paní učitelkou (rozdělení úkolů a zadání práce) vložte do Moodle nejdéle do pátku 20.3. Děkuji.