10. hodina: 17. prosince 2019
Section outline
-
-
Nejdříve jsme si ukazovali "nové zdroje":
- http://rozumimapisucesky.cz/pro-ucitele-a-lektory/;
- Metodická podpora pro výuku češtiny jako cizího/druhého jazyka u neslyšících žáků, resp. Neslyšících žáků-uživatelů ČZJ v komunikaci face-to-face: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=14243;
- 1. část metodické příručky: listopad 2018: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=140;
- 2. část metodické příručky: listopad 2019: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=15563;
- na konci roku 2019 NÚV končí, resp. spojuje se s NIDV - co bude s metodikou? → nevíme; mají být ještě dokončeny ukázky „pracovních listů“ a uspořádán kurz pro uživatele metodických materiálů – obojí pro češtinu a dále obdobně pro AJ a ČZJ; AJ – „spí“; ČZJ – během pár týdnů by měl být vydán 1. díl metodické příručky.
Dále jsme se věnovali dotazům apod. z připravované publikace týkající se vzdělávání žáků s OMJ, zejm. v češtině jako cizím/druhém jazyce. Doma: Sesumírovat si, co asi tak patřilo do jednotlivých tematických okruhů, kromě okruhů 5, 10 a 11.
Každá ze studentek dostala od A. Hudákové článek od kol. Homoláče a Sherman o jazykových trajektoriích Vietnamců žijících v ČR - lze přemýšlet o aplikacích na Deaf Studies.
-