Aktivní účast na seminářích (popř. úvod k seminární diskusi opřených o prostudovanou literaturu) - min. 75% účasti (tj. max. 3x absence)
plnění zadávaných úkolů (včetně prezentace/referát se 3 studenty)
diskuze nad tématy probíraných v semináři (termíny ve zkouškovém období)
Návrh států (prezentace/referát do skupinek, 1 skupina=3 studenti):
Slovensko (Vinklátová, Bártová, Jiráková)
Německo (Novotná, Homolková, Kotková)
Polsko (Herianová, Holubová, Suková)
Rakousko (Eisenreichová, Špinlerová, Nezbedová)
Norsko (Kloučková)
Finsko (Pačesová, Polcarová, Béraudová)
Španělsko (Rozehnalová, Kvasnik)
Body prezentace:
1) Školství, vzdělávání neslyšících (Kdy, kde a za jakých okolností byla založena první škola pro neslyšící? Kdo ji založil? Kdo (a kdy) byl první neslyšící učitel neslyšících děti?)
2) Organizace neslyšících (Kdy a za jakých okolnosti byl založen první spolek pro neslyšící? Kdo ho založil?)
3) Národníznakový jazyk (Je ukotven v zákoně? Kdy se tak stalo?)
4) Významné osobnosti neslyšících (Kdo a co zavedl/udělal?)
5) Libovolné (historické) zajímavosti o neslyšících v daném státě