Předmět se skládá ze tří modulů. Každý student si volí jeden z nich. V dalším semestru pokud možno svou volbu vystřídá. Moduly B a C nelze opakovat v LS.
Modul A. Kroužek
Práce v semináři je zaměřena na realizaci matematického kroužku přímo na škole. Studenti volí různé metody, jak si z kroužku přinést co nejvíce dat ke zpracování. Bude následovat didaktická analýza studentova vedení kroužku a nasbíraných materiálů a zamýšlení se nad náplní dalšího kroužku.
Modul B. Didaktické situace ve vyučování matematice a individuální přístupy k žákům
Kurz je zaměřen na posilování profesních kompetencí studentů a hlubší propojení teorie s praxí. Studenti se seznámí s metodami a formami práce, které umožňují individuální přístup k dětem s rúznými potřebami a schopnostmi tak, aby umožnili optimální rozvoj každého dítěte v jedné třídě. Prostředkem budou matematická témata, která jsou stěžejní na prvním stupni. Studenti budou seznamováni s principy badatelského vyučování v matematice a budou mít možnost vyzkoušet si některé z těchto přístupů s dětmiv praxi. Studenti budou mít možnost pracovat i s dětmi, které potřebují větší podporu při výuce (specifické poruchy učení. fyzický hendikep apod.). Součástí budou reflexe vlastní činnosti při práci s dětmi, ale i kolektivní reflexe celé skupiny. Pokusíme se zaměřit i na vrstevnické hodnocení
Modul C. Formativní hodnocení ve vyučování matematice
Kurz je zaměřen na rozvíjení schopností budoucího učitele vést responsivní výuku a na další témata, na které není prostror v běžné výuce, např. práce s rodiči, rozvíjení osobnostních charakteritik žáků, diagnostika, analýzy žákovsých řešení a videonahrávek. Bude dán prostor pro zařazení témat, která si skupina studentů vyžádá a dále i pro návštěvy alternativních škol (Open Gate, Scio škola, malotřídky, ...).
Modul A. Kroužek
Práce v semináři je zaměřena na realizaci matematického kroužku přímo na škole. Studenti volí různé metody, jak si z kroužku přinést co nejvíce dat ke zpracování. Bude následovat didaktická analýza studentova vedení kroužku a nasbíraných materiálů a zamýšlení se nad náplní dalšího kroužku.
Modul B. Didaktické situace ve vyučování matematice a individuální přístupy k žákům
Kurz je zaměřen na posilování profesních kompetencí studentů a hlubší propojení teorie s praxí. Studenti se seznámí s metodami a formami práce, které umožňují individuální přístup k dětem s rúznými potřebami a schopnostmi tak, aby umožnili optimální rozvoj každého dítěte v jedné třídě. Prostředkem budou matematická témata, která jsou stěžejní na prvním stupni. Studenti budou seznamováni s principy badatelského vyučování v matematice a budou mít možnost vyzkoušet si některé z těchto přístupů s dětmiv praxi. Studenti budou mít možnost pracovat i s dětmi, které potřebují větší podporu při výuce (specifické poruchy učení. fyzický hendikep apod.). Součástí budou reflexe vlastní činnosti při práci s dětmi, ale i kolektivní reflexe celé skupiny. Pokusíme se zaměřit i na vrstevnické hodnocení
Modul C. Formativní hodnocení ve vyučování matematice
Kurz je zaměřen na rozvíjení schopností budoucího učitele vést responsivní výuku a na další témata, na které není prostror v běžné výuce, např. práce s rodiči, rozvíjení osobnostních charakteritik žáků, diagnostika, analýzy žákovsých řešení a videonahrávek. Bude dán prostor pro zařazení témat, která si skupina studentů vyžádá a dále i pro návštěvy alternativních škol (Open Gate, Scio škola, malotřídky, ...).
- Teacher: Radka Havlíčková
- Teacher: Darina Jirotková
- Teacher: Tereza Kottová
- Teacher: Jana Macháčková
- Teacher: Karolína Mottlová
- Teacher: Jana Slezáková